Jobb- och studiemässa i Skärholmen

Ta chansen att träffa flera olika folkhögskolor och andra aktörer från arbetsmarknaden. I Pop-uplokalen i SKHLM 27 mars kl.13.30-17!
Publicerad: 22 feb 2024
Lästid: ca

Vill du hitta ditt nästa steg i livet? Behöver du plugga eller är du reda att söka jobb direkt?

Välkommen till en mässa fylld med inspiration, rådgivning och praktiska tips om hur du kan hitta din väg till studier eller jobb.

Åtta folkhögskolor hjälper dig hitta rätt utbildning

Vill du läsa svenska grund? Skaffa dig gymnasiebehörighet? Eller hitta en yrkesutbildning som passar dig? Folkhögskolor har även kurser för dig som vill utveckla ett intresse som dokumentärfilm, hållbar utveckling, odling och mycket, mycket mer.

Träffa representanter från åtta folkhögskolor som har kurser på olika nivåer och med olika inriktningar. Folkhögskolan är öppen för alla som fyllt 18 år.
Utbildningarna är kostnadsfria och CSN-berättigade.

Vi hjälper till att hitta rätt kurs just för dig!

Vill du hitta jobb direkt?

Miljonbemanning är ett företag baserat i Alby som hjälper arbetssökande och företag att hitta varandra. Miljonbemanning kommer den här dagen att framför allt fokusera på jobb i butik och serviceyrken.

MTR sköter tunnelbanan i Storstockholm. På MTR behövs många olika yrken, till exempel svetsare, svarvare, lokförare och tågvärdar.

Jobbtorg Globen och Skärholmen erbjuder rådgivning och stöttning för att hitta jobb och studier.

Vi ses i SKHLM Centrum, bredvid Skopunkten och Café Fresh

Onsdag 27 mars kl 13.30 – 17

Här kan du se alla folkhögskolor som deltar i mässan:

Alma folkhögskola

Hagabergs folkhögskola